26 Aralık 2020 Cumartesi

Lalalar

Bana göre günümüzdeki türkçe Psychedelic Rock müziğin babaları "Lalalar"


2000lerin başlarında (özellikle 2005 ve ötesi) sesini duyurmuş olan gruplardan ve benim de en sevdiklerim arasında, çocukluğumun gruplarından biri olan Çilekeş'i bilenleriniz vardır illa, yani umarım biliyorsunuzdur :D Severek dinler, TV'den canlı performanslarını zevkle izlerdim ^^
İşte 2000li yılların başlarında Çilekeş'in gitaristi olan Ali Güçlü Şimsek'in şimdilerde Lalalar grubunun vokalliğini yapmasına baya şaşırmıştım ilk başlarda. Elbette ki başka bir grupta olmasına şaşırmadım, sadece küçüklüğümden beri Çilekeş'den tanıdığım gitar çalarken hoplayıp zıplayıp coşan, enerjik, hiperaktif Ali şimdi bambaşka bir tarzla ve etkileyici ses rengiyle vokal olarak karşıma çıktı, bu yüzden şaşırmakta haklıyım bence :D 








Çilekeş - Siyah live

Lalalar - Hata Benim Göbek Adım live


Başlarda bu tarz değişikliği garip hissettirse de Ali hep aynı çılgın deli Ali işte dedim daha sonra :D



Lalalar ile ortaya öyle efsane, farklı ve muazzam bir şey çıkmış ki her seferinde hayretle dinlerken artık bu değişikliğe biraz alışmış da sayılırım ^^
Lalalar çağdaş müzik ve 70ler-80lerin türk rock müziğinin harmanlanması ile saykodelik (psychedelic) türünü en efsane yapan günümüz gruplarından biri bence.
Ali'nin benzersiz şarkı söyleme tarzı ile, sözleri ile, çalgısı ile, atmosferi ile dinlerken sizi farklı bir dünyaya götüren şarkılara sahipler.


Lalalar - Yalnız Ölü Balıklar Akıntıyı Takip Eder


En çok da bu şarkıya özellikle dikkat çekmek isterim.
Efsane sözleri ile dinleyenleri etkilememesi mümkün değil bence.
Böylesine sözler yazmak her kafadan çıkacak iş değil.
O kadar güzel anlatmışlar ki, üstüne tanımam. Bundan daha iyisini de yapan olur mu bilmem.



Geçen yıl (2019) karşımıza çıkan Lalalar Ali Güçlü Şimşek, Barlas Tan Özemek ve Kaan Düzarat'dan oluşuyor.
Malesef şimdiye kadar 7 şarkıları var sadece.
Fakat geçen günlerde tam da "keşke daha fazla üretseler, böyle kaliteli gruplara ihtiyacımız var, şöyle bol şarkılı bir albüm gelse çok iyi olurdu" diye söylenirken Instagram hesaplarında albüm haberini vermelerinin de verdiği mutlulukla birlikte bu sefer Lalalar tanıtmak istedim.
Aslında yazmak için biraz geç kaldım sayılır ama geç olsun güç olmasın ^^


                  Lalalar - İsyanlar                                      Lalalar - Mecnun'dan Beter Haldeyim

       

                  Lalalar - Sol Şeritte                                  Lalalar - Hiç Mutlu Olmam Daha İyi
     

Lalalar - Ceketini Al Yoluna Bak


Tarz olarak baya farklılar, bence bu yüzden de alışma süresi gerekiyor bazı kişiler için. Ben zaten farklı, orjinal ve marjinal şeyleri sevdiğimden, ve bir de kaliteli işleri sevdiğimden benim için bunları dinlemek bir zevk, alışkın da sayılırım farklılıklara, daha yatkınım yani, bu yüzden benim için kabullenmek daha hızlı oluyor bu durumlarda.
Siz beğenir misiniz bilmem, tarzınıza uyar mı emin değilim ama zamanın en kaliteli gruplarından biri oldukları kesin. Bu yüzden dinlemeden geçmeyin derim ^^ ve şans vermeyi de ihmal etmemenizi öneririm ^^
Umarım haberi olmayan ama bu grubu dinlemeyi hak eden kişilere ulaştırmış olurum ^^


Siz ne düşünüyorsunuz?
Bu tarz müzik dinliyor musunuz?
Sizin günümüzde Psychedelic müzik tarzını en iyi yapan, bu müziğin babaları dediğiniz gruplar var mı?


_________________________________________________________________________________________



2 yorum:

  1. Yalnız Ölü Balıklar Akıntıyı Takip Eder bir EFSANE diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NET!
      Bana gore nadir bir sarki <3
      Cidden cok guzel ^^

      Yorumun icin tesekkurler <3

      Sil

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...