16 Nisan 2019 Salı

AURORA - The Seed şarkı çevirisi + analiz



 Bu sefer Aurora'ya yer vermek istedim, hem en beğendiğim şarkılarından hem de çok anlamlı olduğu için. Bu mesajı iletmesinde benim de katkım olsun istedim (bi faydam olursa tabii) ve şarkıyı hem çevirip hem de analizini yaptım.



Umarım mesaj bir çok kişiye ulaşır ve bu konu hakkında kendimize çeki düzen vermeye başlarız ^^


Aurora resmi Youtube kanalıdaki bu şarkının klibinin açıklama kısmına  şöyle yazmış:


"Gençlikteki öfkeyi özlüyorum. Ama gözü kara öfkeyi değil, her şeye ve hiçbir şeye yöneltilen öfkeyi değil. Sabah seni uyandıran türden öfkeyi, içindeki güçle bir şeyler yapman için sana ilham veren türden öfkeyi özlüyorum. Bu yüzden bir şarkı yaptım."

Ben de içimdeki öfkeyle bu şarkıyı çevirdim.
Keyifli okumalar. 


AURORA - The Seed MV


*'lı kısımlar açıklamalar oluyor.




Tıpkı bir tohum gibi
Nereye gideceğimi bilmiyorum
Kir(*1) ve gölgeden(*2) büyüyorum
Savaşarak ışığa ulaşıyorum

*1) Burda “Kir” kendimizi en iyi halimiz olmaktan alıkoyan her şeyi temsil ediyor.

*2) Kişisel gelişimimiz için çabaladığımızdan, pozitif kalmak ve etrafımızdaki “gölge” tarafından boğulmayı önlemek zor olabilir, yani - kendinden şüphe duyma veya olumsuzluk hissini temsil ediyor.

Aynı bir tohum gibi
Mucizeyi kovalıyorum
Kendimi çözüyorum
Tamamen yavaş çekimde(*3)

*3) “Yavaş çekimde” ile, karakter gelişiminin ve büyümenin nasıl zaman aldığını vurguluyor. Bir gecede dönüşemezsin - gelişmek, hayatınız boyunca hissedilmesi ve yaşanması gereken bir süreçtir.


Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır

Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır(*4)

*4) Bize nefes veren, meyve veren ağaçlarımızı kesip yerlerine binalar diktikleri için, kalan son ağaç da kesildiğinde ve kirlenmiş havayı temizlemek için ağaçlamız artık olmadığından nehirler, yani su kaynaklarımız da zehirlendiğinde, yani içilemez hale geldiğinde, o uğruna öldüğümüz para bizim karnımızı doyurmayacak. Doğal kaynaklarımız yok olduğunda, yarattığımız maddi şeyleri, para gibi, yenileriyle değiştirip hayatta kalmak için kullanamayız.
Ayrıca nakarat, bir Kızılderili atasözünden alınmıştır(Klibin başında da yazıyor):
"Son ağaç kesildiğinde, son balık tutulduğunda, son nehir zehirlendiğinde, ancak o zaman paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacaksınız.".

Dünya’nın olgun tropik ormanlarının yaklaşık yarısının (yaklaşık 3 milyon metrekare) artık yok edildiği tahmin edilmektedir. Bazı bilim insanları, dünya çapında önemli önlemler alınmadığı sürece, 2030 yılına kadar, geriye sadece  %10'unun kalacağını, diğer % 10'unun da kurak olacağını tahmin ediyorlar.

Endüstriyel atıkların, gübrelerin, böcek ilaçlarının, yağ ve lağımın bertaraf edilmesi nehir kirliliğine neden olmaktadır. Bu, nehirden suya bağımlı olan milyonlarca insan için ciddi bir sağlık sorunudur.
Aurora bizi, gezegenimizi korumazsak kaçınılmaz olarak takip edeceğimiz korkunç sonuçlara karşı uyarıyor.

Boğ beni(*5)
Böylece gözyaşlarım yağmur olabilir
Üzerinde durduğum toprağı sulayacağım
Böylece çiçekler tekrar büyüyebilir(*6)

*5) Gezegenin kendini imha ettiğini, insan yaşamının ağırlığı altında seyretmekten ziyade “boğulmanın” daha iyi olacağını öne sürüyor.

*6) Aurora, “çiçeklerimizi” beslemenin, kendimizin güzel ve zarif kısımlarını terk etmemenin önemini vurguluyor. Çiçeklerin “tekrar büyümesi” dünya için bir umut ortaya koyuyor ve hayatımızdaki zorluklardan sonra tekrar büyüyüp güçlenebileceğimize söz veriyor.

Çünkü aynı bir tohum gibi
Her şey yaşamak ister
Kendi başımızı yakıyoruz(*7)
Ama öğreniyoruz ve affediyoruz(*8)

*7) We are burning our fingers - bir deyimdir, "bile bile kendimize zarar veriyoruz" de diyebiliriz.

*8) "Bile bile kendimize zarar verdiğimizi fark ediyoruz ama aynı şeyleri yapmaya devam ediyoruz" demek istiyor. Yani "doğamızı mahvediyoruz, bunun da farkındayız ama yine de zarar vermeye devam ediyoruz".


Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır

Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır


Beni güneş ışığıyla besle, temiz havayla besle
(Hiçbir şeyin önemli olmadığı bir yerde)
Beni hakikat ile besle ve dua ile besle(*9)
(Kayan bir yıldızın etrafında dans ediyorum
Ve her hücre neyin bizi bu kadar ileri götürdügünü hatırlar)
Beni güneş ışığıyla besle, temiz havayla besle
(Katil balinaların görüntülerini görüyorum)
Beni hakikat ile besle ve dualarla besle
(Bir çölün yolunda uyuyoruz(*10)
Hiçbir şeyin incitmeyeceği paralel bir dünyayı hayal ediyoruz)

*9) Hayatta kalmak için yiyecek ve suya ihtiyaç duyarken, bir tohum gibi, gelişmek için daha fazlasına ihtiyacımız var. “Hakikat” ve “dua”, İnsan olarak gerçekleşmeye ve büyümeye ulaşmak için ihtiyaç duyduğumuz amaç ve kendine inanmayı temsil ediyor.

*10) "çölün yolunda uyumak" kuraklığı temsil ediyor.

Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır

Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Parayı yiyemezsiniz, oh hayır
Son ağaç devrildiğinde
Ve nehirler zehirlendiğinde
Parayı yiyemeyeceksiniz, oh hayır




Hatalarım varsa affola.
Umarım keyif almışsınızdır ^^




3 yorum:

  1. Çok güzelmiş anlamı gerçekten de, böyle şarkılar harcanmamalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarim daha cok kisiye ulasir ve insanlar oturup bi dusunmeye baslar ^^

      Sil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...