4 Haziran 2023 Pazar

91 Days!


Tür: Aksiyon, Dram, Tarihi


Bölüm: 12 + 1 OVA


Yıl: 2016
 
 
Konusu:
Hikâyemiz Amerika'nın Lawless şehrinde, İçki Yasağı'nın yürürlükte olduğu 1920'li yıllarda geçiyor. Bu dönemde alkol alımı ve satımı hükümet tarafından yasaklanmıştır ve durum böyle olunca alkol dağıtımı yer altından, dolayısıyla mafyanın kontrolünden gerçekleşiyordu. Hükümetin uyguladığı önlemler de yetersiz kalınca bir takım örgütler giderek güç sahibi olmuştur.
Ana karakterimiz Angelo Lagusa adlı bir genç. Babası güçlü bir mafya ailesinin önemli bir üyesidir. Bir çeşit mafya anlaşmazlığı yüzünden Lagusa ailesi Vanetti tarafindan katledilir. Şans eseri tek sağ kalan Angelo olur ve kaçmayı başarır. Angelo, Avilio Bruno olarak ismini değiştirerek Chicago’da yedi yıl ortadan kaybolur. Yedi yıl sonra ise eline gizemli bir mektup geçer. Mektupta intikam vaktinin geldiği ve o gün orada olanların isimleri yazılıdır. Durum böyle olunca Angelo, yeni adıyla Avilio, Lawless şehrine geri döner. Çocukluk arkadaşı Corteo ile iletişime geçen Avilio, daha önce bu grubun içerisinde yer almış olanlardan ailesini öldürenleri bulmak ve onlardan ailesinin intikamını almak için Vanetti ailesinin içine sızmaya çalışacaktır. Bunun için de önemli bir isimle yakınlaşmaya başlar: Don Vincent Vanetti’nin oğlu Nero Vanetti.

 

 

91 Days etkileyici bir intikam hikayesine sahip.  

İlk bölümler çok heyecanlı geçiyor, çok güzel bir başlangıç yapıyor yani, daha sonraki bölümlerde izlerken sıkılmıştım açıkcası, pek bi atraksiyon olmuyor. Böyle heyecanlı bir başlangıçtan sonra ilerleyen bölümlerde tempo bayağı bir düşüyor. Daha sonra tempo yine yükseliyor ve heyecan artıyor. Hikayenin sonlarına doğru öyle bir olay oluyor ki sinirlerimi tepeme çıkarmıştı resmen, hatta sinirden ağladığımı hatırlıyorum, benim için animenin bitirici noktası orasıydı açıkcası, az küfür etmedim haa -.- spoiler vermek istemiyorum, bu yüzden burda durucam, zaten izleyince beni anlayacaksınız, bu yüzden kendiniz izleyin ve görun diyorum ^^

Bunlar ilk izleyişimden oluşan düşüncelerim. Açıkcası bu animeyi 2 kez izledim. İlk izlediğimde hakkını vermemediğimi düşüdüm hep, bu uzun süredir aklımdan hiç çıkmadı, bu yüzden birkaç yıl sonra tekrar izleme karar aldım ve izledim, bu sefer hakkını verdiiğmi düşünüyorum. İlk izlediğimde sıkıldığım bölümler ikinci izleyişimde daha iyi geldi, daha anlaşılırdı benim için.

Sonlara doğru gerçekleşen olayın etkisi hala aynıydı ama, yine sinirden ağladım.

Herneyse, o olayı bir kenara bırakırsak, Avilio’nun zekice bir intikam planı vardı ve bunu izlemek zevkliydi, güzeldi yani. Fakat finali beni hiç memnun etmedi açıkcası. Belki de böyle bir final animeyi daha etkileyici ve akılda kalıcı kılmış olabilir, herkes farklı düşünebilir, belki tatmin olanlar da vardır ama kişisel olarak ben memnun değilim işte.

Kısaca, bazı bölümler durgunluğundan dolayı sıkıcı gelebilir ama genel olarak çok etkileyici bir anime, kesinlikle tevsiye ederim.

İyi ki ikinci kez izleyip hakkını vermişim diyorum, yoksa yazık etmiş olurdum güzelim animeye.

Ayrıca bu, ilk defa bir şarkıyı bir animeden değil de bir animeyi bir şarkıdan keşfettiğim anime. Evet, o şarkı "TK from Ling Tosite Figure - Signal". Bu şarkıyı dinlemeye başladığımda asla 1 kere dinlemekle kalmıyorum, sürekli replay yapıyorum, sonunda da loop oluveriyor. Ling Tosite Figure dinlerken bu şarkıyla karşılaşıp aslında bir animenin soundtracki olduğunu öğrenmemle animeyi izlemeye başlamam bir oldu ^^ Eminim ki birçok kişi benimle aynı şekilde keşfetti bu animeyi. Efsane güzel şarkı, herkesin dinlemesi gerek bence.

 

 

_________________________

Kaynak: anime-inceleme.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...