13 Haziran 2023 Salı

Hyouka


Tür: Gizem, Okul, Hayattan Kesitler


Bölüm: 22 + 4 special + 1 OVA (11.5 bölüm OVA)

Yıl: 2012
 
 
Konusu:
Oreki Hotaru, Kamiyama Lisesi’ne giden, sosyal aktiviteleri sevmeyen, genelde arka planda kalmaya çalışan, uyuşuk, düşük enerjili hayatı ile, kendi deyimiyle “yapmak zorunda olmadığım şeyleri yapmam, eğer bir şey yapmam gerekiyorsa da hızlıca hallederim” kuralına sıkıca bağlı olan bir öğrencidir. Yine Kamiyama Lisesi’nde okumuş olan ablasının ricası ile, üyesi olmadığı için kapanma noktasına gelen Klasik Edebiyat Kulübüne katılır. Kulüpte Chitanda Eru adında bir kızla tanışan Oreki, kulübün zaten bir üyesi olduğunu görünce bırakmak istese de Chitanda'dan etkilenmiştir. Kulübe daha sonra Oreki'nin ortaokuldan arkadaşları Fukube Satoshi ve Ibara Mayaka da katılır. Oreki’nin en büyük yeteneği etrafında gelişen garip olayları çözebilmesidir. Elbette elde yeterince veri olursa. Daha Klasik Edebiyat kulübüne ilk girdiğinde (kilitli kapıyı anahtarla açınca ve Chitanda’nın içeride olduğunu görünce ama Chitanda’nın deyimiyle içeri girdiğinde kapı açıktır ve kendisi kilitlememiştir) Chitanda’nın ilk gizemini çözmesi ile Chitanda’nın dikkatini bir hayli çekmiştir.
Anime, okulda yaşanan diğer küçük gizemleri (45 sene önce Klasik Edebiyat Kulübünde ne oldu, matematik öğretmeni neden anlatmadığı halde anlatmış gibi konuyu geçtiği vs.) arkadaşlarının ricası ve merakı üzerine Oreki’nin bir dedektif gibi olayları birbirine bağlayıp çözmesine, açığa çıkarmasına dayanıyor.

 

 

Hyouka, lise hayatına yeni başlayan bir grup öğrencinin başlarından geçen gizemli maceraları anlatıyor. Bi gizem havası var ama öyle ciddi drama veya önemli olaylar yok, buradaki gizemin tadı çok hafif ve her bölümde değişiyor. Okulda çalınan eşyaların bulunması veya bir öğrencinin neden okuldan atıldığı gibi hafif gizemleri çözüyorlar aslında.

Ben başta animenin olayına giremedim açıkçası, napıyor bunlar havasındaydım ve ilk bölümler sıkıcıydı benim için, günlük hayatlarındaki sıradan olayların gizemini çözseler nolcak çözmeseler nolcak düşüncesindeydim, ama daha sonra baya açıldı ve ben de alıştım, olayları merakla takip etmeye başladım, bu nasıl olmuş neden olmuş, bunun altında ne gizli diye düşünmeye başladım.

Oreki biraz üşengeç bir tip ve extra işlerle uğraşmayı sevmez ama Chitanda'nın Oreki'ye heyecanlı ve hevesli bir şekilde karşılaştıkları herhangi bir olayın altındaki gerçeği merak ettiğini söylemesiyle Orekicik kıyamıyor, pek istekli olmasa da çözüyor olayları, ya da hoşlandığı kıza dayanamıyor mu desek ^^ Chitanda'nın repliği olan "Watashi, Kininarimasu! (Merak ediyorum!)" sözleri artık kulaklarınıza kazınacak :D hatta an gelecek Chitanda ile birlikte siz de söylemeye başlayacaksınız bu sözleri :D  

Konu güzel, karakterler de gayet başarılı, sevecen, samimi ve içtenler. Oreki'yi de çok sevdim haa, üşengeç falan ama kıvrak zekası onu çok havalı yapıyor ve olayları çözüşü de eğlenceli. (bazen ben de Oreki gibi yüksek yaşam enerjili hayatı olanlara saygı duruşu yapmak istiyorum :D) Her şey hoş, güzel ama işlenişi biraz daha iyi olabilirmiş bence, bazı zamanlar sıkılmamızı engelleyemiyor, olaylara biraz daha heyecak katarak yaklaşılsaymış daha iyi olurmuş. Yine de ben Hyouka'yı beğendim, başta sıkılarak izlediğim seriyi daha sonra merak ederek izledim, gizem öyle büyük değil, çok heyecan vermiyor ama insan bi merak ediyor, ve Oreki olayları çözerken eğleniyorsunuz, zevkli yani, izleyebilirsiniz ^^

 

 

_________________________________________________

Kaynak: anime-inceleme.com; animeler.net; turkanime.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...