8 Temmuz 2023 Cumartesi

Kill La Kill


Tür: Aksiyon, Komedi, Süper Güçler, Ecchi, Okul


Bölüm: 24 + 1 OVA


Yıl: 2013 - 2014
 


Konusu:
Babasının cinayete kurban gitmesinin ardından, Ryuuko Matoi, kendisine miras kalan, babasının en önemli icatlarından biri olan yarım Makas Kılıcı'yla kılıcın diğer yarısını da arayarak babasının katilini bulmak için yollara düşer. Matoi, katilin izlerini Honnouji Akademisi'ne kadar sürer. Korkunç öğrenci konsey başkanı Satsuki Kiryouin tarafından güç kullanılarak yönetilen bu okulda bazı öğrenciler, özel üniformalar giymeye hak kazanmıştır. Bu üniformalardan 3 çeşit vardır ve hangi çeşit olduğu üzerindeki yıldızlardan anlaşılmaktadır. Üniformayı giyen kişi büyük bir çeviklik ve güç kazanır, üniformanın sağladığı güç seviyeleri yıldızların sayısından bellidir. Matoi, vakit kaybetmeden saldırır ama Satsuki'nin özel üniformalı öğrencileri müdahale eder. Satsuki tarafından yenilgiye uğratıldıktan sonra, bu üniformayı giyen öğrencileri yenmenin imkansız olduğunu anlayan Matoi, bir yangın sonucu küller içinde kalan evine döner. Matoi, babasının öcünü alamadığı için sinirlenip kılıcını yere saplar ve gizli bir bölme açılır. Bu bölmenin içinde konuşabilen bir denizci üniforması olan Senketsu ile karşılaşır, Matoi'nin kanı üniformanın uzerine damladıktan sonra üniforma uyanır ve bu üniformayı giymesiyle Matoi'nin gücü artar. Daha sonra okula geri dönüp büyük bir isyan başlatan Ryuko, bir yandan Honnouji Akademisi'ni Satsuki ve konseyin egemenliğinden kurtarmak, bir yandan da babasının ölümünün ardındaki gerçekleri öğrenmek için mücadeleye başlar.

 

 

Kill La Kill'in diğer animelerden farklı olarak ve benim en çok beğenimi kazanan bir yanı var - asıl kahramanlarımızın kadın olması. Normalde animelerde hep erkek karakterler ön plandadır, asıl ana karakterler, kahramanlar, göz bebekleri hep erkeklerdir, genelde hikayeler hep erkek karakterlerin etrafında döner ama burda tam tersi. Erkekler ön planda olsa da çok güçlü kadın karakterlere sahip animeler de var, nadir de olsa. Ama burda hikayenin kanı, damarı, ciğeri kadın başrol karakterleri ve erkeklerden çok çok daha güçlü ve ön plandalar, bunu çok sevdim. Artık sürekli dövüşlerde durmadan power up yapıp, abartılı bir şekilde sunulan erkek kavgalarını görmek ve kadınların güçsüz, işe yaramaz gibi gösterilmesi sıkmaya başlamıştı. Yanlış anlaşılmasın, erkeklerin dövüşlerini izlemekten de zevk alıyorum ve hoşuma gidiyor, beni asıl rahatsız eden kadınların fazla geri planda kalması ve güçsüz gösterilmesi, bu yüzden bu anime bu konuda benden tam puan aldı. AMA. Beni rahatsız eden ve hiç hoşlanmadığım şey burda da vardı - çıplaklık. Eee kadın karakter olacak da çıplaklık olmazsa olur mu hiç. Bu kafayı sevmiyorum işte. Eh, konumuz zaten kıyafetler olduğu için çıplaklık olması normal burda ama benim bahsettiğim öyle çıplaklık değil, cinsel çıplaklık mı desem nasıl desem, fantezi çıplaklığı işte, herneyse zaten her animede bunu görmeye alıştığımız için çok da üstünde durmucam, her ne kadar rahatsız olsam da.

Gelelim genel karakterlere. Güçlü, ruhu olan, etkileyici karakterler var, yani pek boş karakter yok diyebiliriz, ya da iyi karakterler fazla olduğu için de böyle hissettiriyor olabilir, bu güzel bir şey. Ama benim en sevdiğim karakter Mako oldu :D Mako aptal, saf, mal, gürültücü bir tip ama izlerken beni en çok güldüren ve eğlendiren oydu, herkes savaşmanın, hayatta kalmanın derdinde, ciddi meselelerle uğraşıyor Mako orda mallık yapıyor, cesaret veriyor ve ortamı neşelendiriyor ahahahaha :D animeyi daha izlenir hale getiren karakter, Mako olmasaydı seriyi bu kadar rahat ilerletemezdim bence, hatta animenin bu kadar sevilmesinin temel nedenlerinden biri olduğunu düşünüyorum desem abartmış olur muyum acaba :D Harika bir karakter resmen, çok başarılı, aşırı tatlı ve sempatik, iticilik 0, hemen sevdiriyor kendini, ve o her yerde uyuması yok mu ahhaha :D

Herneyse, son olarak genel bakışımı söyliyim.

Bunu da baya sevilen bir anime olduğunu gördüğüm için izlemeye başlamıştım, basit bir konusu var ama savaş sahneleri falan etkileyicidir dedim. Evet, dövüş sahneleri güzeldi ama beni o kadar içine çekmemişti ilk başlarda, dövüş sahnelerinden çok karakterler taşıyordu seriyi bana göre, hikaye de hep yenilikçiydi ama yine de aynı devam ediyor gibiydi de aynı zamanda, bu yüzden izlerken hep daha iyileri var dedim. Kötü değil, güzel de aslında ama yine de neden bu kadar seviliyor anlamadım dediğim bir seriydi, ta ki bir yere kadar. Başlarda çok sıkmadan izletiyordu kendini bir şekilde, yani bir yere kadar anime yürüyor ama sonra koşmaya başlıyor resmen, heyecan artıyor, işler daha da enteresan bir hal alıyor. Bazı animelerin en can alıcı yerleri vardır ki bütün seriyi bile kurtarabilir, zirveye vurabilir, burda da var öyle bir nokta, sonra anladım neden bu kadar sevildiğini işte. Anime sıradan ama güzel bir seviyede ilerlerken birden tavan yapıyor ve gönlünüzü çalıyor.

Finali de abartılı da olsa tatmin ediciydi bana göre.

İzlerken sizi fazlasıyla etkileyecek, ama en çok da izlemeyi bitirdikten sonra hissedeceksiniz ne kadar etkisi altında kaldığınızı bence. Kesinlikle izlemeye değer ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...