5 Haziran 2023 Pazartesi

Naruto + Naruto Shippuuden

 


Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dövüş Sanatları, Shounen
 
Naruto
Bölüm: 220
Yıl: 2002 - 2007
 
Naruto Shippuuden
Bölüm: 500
Yıl: 2007 - 2017
 
Toplam bölüm sayısı: - 720 bölüm
 
+ Movieler:
  • Naruto Movie 1: Dai Katsugeki!! Yuki Hime Shinobu Houjou Dattebayo! (2004)
  • Naruto Movie 2: Dai Gekitotsu! Maboroshi no Chiteiiseki Dattebayo! (2005)
  • Naruto Movie 3: Dai Koufun! Mikazuki Jima no Animaru Panikku Dattebayo! (2006)
 
  • Naruto: Shippuuden Movie 1 (2007)
  • Naruto: Shippuuden Movie 2 - Kizuna (2008)
  • Naruto: Shippuuden Movie 3 - Hi no Ishi wo Tsugu Mono (2009)
  • Naruto: Shippuuden Movie 4 - The Lost Tower (2010)
  • Naruto: Shippuuden Movie 5 - Blood Prison (2011)
  • Naruto: Shippuuden Movie 6 - Road to Ninja (2012)
  • Naruto the Movie: The Last (2014)
 
 
+ OVA serisi:
  • Naruto SD: Rock Lee no Seishun Full-Power Ninden - 51 bölüm (2012)
 
+ Special:
  • Naruto Shippuuden: Sunny Side Battle - Jump Festa Special (2013)
 
 
Konusu:
Hikayemizin geçtiği zaman ninja zamanı.
Serinin odağı olan olaylardan birkaç yıl önce Konoha köyüne Kyuubi (9 kuyruklu efsanevi tilki) saldırır. Köyün o zamanki lideri 4. Hokage ve bir nesil önceki lideri 3. Hokage ile yoldaşları Kyuubi’yi Naruto Uzumaki adlı daha yeni doğmuş bir bebeğin içine mühürlemeyi zor da olsa başarırlar, fakat bu esnada Kyuubi'nin korkunç yıkıcı gücü çok sayıda kayıp ve hasara neden olmuştur, buna Naruto'nun ailesi de dahil. Bu yüzden Naruto Konoha halkı tarafından yaratık olarak görülüp dışlanan, kötü muamele gören öksüz bir çocuktur.
Naruto'nun en büyük hedefi bütün köy halkından kabul görebilmek için Hokage olmaktır.
Naruto yaramaz, hiperaktif ve bir o kadar heyecanlı ve neşeli bir kişiliğe sahiptir, hiç arkadaşı yoktur, bu Naruto'yu üzer, ayrıca okulda, yani Ninja Akademisinde de başarılı bir öğrenci değildir. Akademide kurallar gereği genin olacaklar arasında 3er kişilik ekipler kurulur ve her ekibin başına bir öğretmen verilir. Diğer ana karakterlerimizle de bu vasıtayla, takım 7’nin kurulmasıyla tanışırız; Sasuke, Sakura ve hocaları Kakashi. Zamanla bu ekibin ve ekiptekilerin başına türlü olaylar gelecektir ve hikaye şekillenecektir. Ayrıca baya bol bir kadroya sahip olan Naruto serisinde ana konu dışında başka birsürü olaylara ve hikayelere tanıklık edeceksiniz.

 

 

Animenin konusunu yazarken çok spoiler vermemeye çalıştım ve kısa kestim, çünkü izlerken öğrenmenin tadı ayrı bir güzel. Ama eminim hiç anime izlemeyenlerin bile bildiği duyduğu bir isimdir Naruto, en popüler ve en sevilen shounen animelerindendir. Ben küçükken TV'de veriyorlardı bolümlerini, tabii çizgi film olarak geçiyordu, Pokemon, Sailor Moon gibi, onlar da anime gerçi ama tür olarak daha çok çocuklara hitap ettikleri için cizgi film diye yayınlıyorlardı. Gerçi Naruto'nun türü Naruto Shippuuden'e bakış daha çocuksu, çünkü çocukluk hallerini ele alıyor, Shippuuden'de ise büyümüş hallerini anlattıkları için ve bu yüzden havası da baya olgunlaştığı için daha teenage kesime uygun, ama yine de Naruto'nun bolümlerinin çok da çocuklara uygun olduğunu düşünmüyorum ben... Herneyse.

Eğer küçükken TV'de ara ara izlediğim Naruto bölümlerini saymazsak Naruto benim bilinçli olarak izlediğim ilk uzun soluklu anime. Bir süre sonra o zamanlar güncele geldiğim için yeni Naruto bölümlerini beklerken başka uzun soluklara da geçmiştim. Tabii güncel olan ya da olmayan uzun soluklu animeleri izlemek nasıldır bilirsiniz, ben de uzun soluklu serilerin yanında başka kısa seriler de izledim ve böylelikle anime dünyasına giriş yapmıştım resmi olarak.

Herneyse. Çok fazla filler bölümlerin olması herkes tarafından şikayet görse de, buna rağmen bile hikayesi, kurgusu, işlenişi, çizimleri, karakterleri ile efsane güzel bir seri. Ayrıca çok fazla karakter olması hafızamızı başta zorlasa da efsane karakterlere sahip bir seri, bunun altını çizmek istedim.

Naruto'nun bende yarattığı duygular çok özel. Her ne kadar kurgu da olsa, gerçeklikle çok alakası olmasa da bana çok hayattan geliyor. Anlatılış şeklini çok başarılı buluyorum, karakterlerle kolayca empati kurmamızı sağlıyor. Naruto izlerken hem gülmekten hem de ağlamaktan gözyaşlarına boğuluyordum. Ergenlik yıllarımı Naruto ile geçirdim sayılır, yani bir bakımdan Naruto ile büyümuş oldum. Hayata dair çok şey öğrendiğimi ve beni çok güzel şekillendirdiğini düşünüyorum.

Kısaca bir bütün olarak Naruto herkesin mutlaka izlemesi gereken bir seri. Shounen olduğu için daha çok genç ergen kesime hitap etse de her yaş grubunun izleyebileceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...