27 Haziran 2023 Salı

Tengen Toppa Gurren Lagann


Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Mecha, Bilim Kurgu


Bölüm: 27 + 1 OVA (5.5 bölüm)


Yıl: 2007
 

Movieler:
  • Tengen Toppa Gurren Lagann Movie 1: Gurren-hen (2008)
  • Tengen Toppa Gurren Lagann Movie 2: Lagann-hen (2009)
 
Konusu:
Uzak gelecekte insanlar yer altında mahkum kalmış ve kurdukları yeraltı köylerinde yaşamaktadırlar. Sık sık gerçekleşen depremler yüzünden sürekli daha derine inmişlerdir. İnsanların çoğu zamanla yeryüzünün olduğunu dahi unutmuş, güneş, ay, dağ gibi bize olağan gelen şeyleri bilmeden yaşamaktadır, özellikle de gençler.
Simon ve Kamina, yeryüzünün sadece bir efsaneden ibaret olduğu sanılan, yeraltı köylerinden biri olan Jeeha'da doğmuştur. Kamina, özgür ruhlu olduğu kadar pervasız ve sorumsuz davranışlar sergilemeye eğilimliyken Simon ise daha ürkek bir kişiliğe sahiptir, ailesini yıllar önce bir depremde kaybeden Simon, köydeki en iyi kazıcılardan biridir. Bir gün, Simon kazı yaparken daha önce hiç görmediği gizemli bir obje bulur. Bu, vücudunda yüz olan küçük bir robottur. Bunun üzerine ağabeyi gibi gördüğü "Gurren Brigade"in lideri olan Kamina, Simon'u çetesinin bir üyesi yapar. Kamina, yaşadığı deliğin üstünde bir hayat olduğunu düşünmekte ve bu delikten kaçmayı düşlemektedir ve bu yolda güvendiği tek kişi Simon’dur. Ancak Simon ve Kamina'nın kaçma teşebbüsleri hep başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Yine başarısızlıkla sonuçlanan bir kaçma teşebbüsünün ardından Kamina hapse, Simon ise kazma işine gönderilir. Bu sırada bir deprem gerçekleşir ve yukardan bir robot ve genç bir kız düşer. Yoko adındaki bu kıza robotla dövüşünde Kamina yardım eder ancak pek etkili olamazlar. Simon, Yoko ve Kamina'yı bulduğu küçük robota götürür. Simon'un Lagaan adını verdiği bu robotu tamir edip kullanıma hazır hale getirmelerinin ardından birlikte robotu yenip Yoko'nun da yardımıyla yeryüzüne çıkarlar. Yeryüzünün hakimleriyse robot kullanan, zeki, insan düşmanı yaratıklardır. Kahramanlarımızı daha fazla dev robot, macera ve bilinmeyen bir dünya beklemektedir.

 

 

Çok güzel, aksiyon ve maceranın dibine vuracağınız ateşli bir seri. Mecha severler arasında en popüler ve en sevilen serilerden biri. Ben de izledikten sonra onlara hak verdim, çünkü bir mecha hayranı olmayan ben bile çok beğendim ve izlerken baya zevk aldım. Başta mecha kategorisine ilgim olmadığından, robotlar arasındaki savaşı insanların savaşı gibi etkili bulmadığımdan biraz isteksiz ve beklentisiz bir şekilde izlemeye başlamıştım ama bu kadar güzel bir şey olabileceğini düşünmemiştim. İzlerken kendimi o kadar çok kaptırıyordum ki ben de onlarla birlikte savaşıyormuşum gibi hissediyordum resmen, onlarla birlikte havaya giriyordum, planlarını merakla takip ediyordum. İzlerken insanı öyle hallere sokuyor ki "bu ben miyim" dedirtiyor sana :D

Ama yine de beni rahatsız hissettiren, içimde derin bir boşluk bırakan ve sürekli bir bekleyiş ve umut içinde tutan bir konu yüzünden çok da iyi tadını çıkaramadığımı düşünüyorum maelesef. İçimi burkan o konu beni büyük etkiledi :/

Başta ana karakterler olmak üzere kendini sevdiren birçok karakteriyle, beklenmedik olaylarıyla, dovüş sahneleriyle birlikte efsane bir yapım, çok farklı ve sıradışı. Ben bu kadar gaz veren başka bir anime izledim mi hatırlamıyorum. Sadece savaştan ibaret de değil, içinde başka şeyler de var. Biraz da fanservis var ama ona artık alıştık :D

Tengen Toppa Gurren Lagann sadece mecha hayranları arasında değil, aynı zamanda benim gibi hayran olmayanların arasında bile çok popüler ve sevilen bir seri olduğunu gördüğüm için izleme kararı almıştım. Her ne kadar bunu çok sevmiş olsam da hala bir mecha hayranı olduğum söylenemez. Bana tekrardan bu etkiyi yaşatabilecek, bu kadar gaz veren bir mecha animesi bulmak benim için zor olduğunu biliyorum. Mecha hala ilgimi çeken bir tür değil, ancak bunun gibi sadece mecha severler tarafından değil de herkes tarafından sevilen bir yapım çıkarsa düşünmeden izlerim ^^ Herkese de öneririm ^^

 

 

_____________________________________

Kaynak: turkanime.net; anime-inceleme.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...