21 Haziran 2023 Çarşamba

Toradora


Tür: Hayattan Kesitler, Komedi, Romantik, Okul


Bölüm: 25 + 1 OVA


Yıl: 2008 - 2009
 
 
Konusu:
Lise ikinci sınıfa giden Ryuuji Takasu sert bir yüz yapısına sahip olduğu için okulda yanlış anlaşılmakta ve belalı bir serseri sanılmaktadır ve çevresindekiler ondan kaçınmaktadır. Oysa Ryuji mülayim bir yapıya sahip, yemek yapmayı seven, titiz, temizlikten hoşlanan, dikiş diken ve iyi ilişkiler peşinde koşan normal, sevimli ve sıradan bir öğrencidir.
Taiga Aisaka adlı kız ise hırçınlığı ile tanınmaktadır, minnacık boyu ile herkesi dayaktan geçiren, pislikten ve dağınıklıktan kesinlikle rahatsız olmayan biridir.
Bu iki farklı kişi, birbirlerinin en iyi arkadaşlarından hoşlanmaktadırlar. Yani Ryuuji, Taiga’nın arkadaşı Minorin’den, Taiga da Ryuuji’nin arkadaşı Kitamura’dan hoşlanmaktadır.
Taiga içi boş aşk mektubunu kendi çantası yerine yanlışlıkla Ryuuji’nin çantasına koyunca birbiri ardına gelişen olaylar sonucu birbirlerinin arkadaşlarından hoşlandıklarını öğrenirler ve birbirlerine yardım etmeye karar verirler. Bu arada, Ryuuji ufak ve müstakil bir evde yaşamaktadır ve Taiga da hemen yandaki lüks apartman dairesinde yaşamaktadır. Hatta pencere hizaları bile aynıdır. Bu yüzden Taiga sürekli Ryuuji’lerin evine gider.
Ufak yapılı ama oldukça vahşi bir kız olan Taiga da Ryuuji gibi arkadaşları, hatta ailesi tarafından bile dışlanan biridir. Başta kavgayla başlayan ilişkileri, toplumdan dışlanmanın ortak derdiyle zamanla değişecektir

 

 

Aslında birçok okul - romantizm temalı animeler gibi klasik bir senaryoya sahip, fakat genel olarak eğlenceli, güzel bir anime.

Karakterler iyi. Her karakterin kendine has bir tarzı var, yan karakterler de dahil karakterleri genel olarak sevdim. Ryuuji karakterini de sevdim, kendi halinde tatlı bir çocuk, ama Taiga'yı hiç sevemedim, tsundereliği çok abartı geldi bana. Fakat Taiga'yı tatlı ve sevimli bulan birçok kişi gördüm, hatta "animeyi izlenir kılan tek karakter" diyenler, "tsundere karakterler arasında en iyisi" diyenler falan, acaba bende mi sorun var anlamadım. Aslında güzel bir seri ama işte Taiga'nın tavırları ve davranışları beni aşırı gıcık ettiğinden izlemeye devam etmekte zorlandım açıkçası, ama başladığım bir şeyi yarıda bırakmaktan hiç hoşlanmadığımdan bir şekilde bitirdim. Diğer karakterleri izlemek zevkli ama Taiga'yı gördüğümde sinir hücrelerim tepeme çıkıyordu resmen. Taiga karakteri daha farklı daha dozunda olsaymış çok daha iyi olurmuş diye düşünüyorum.

Ve açıkçası hikaye ilerledikçe neler olacağını da rahatlıkla tahmin edebiliyorsunuz. Sonu da çok ani hareketler yüzünden saçma olmuş bence.

Çok kötüledim ama siz Taiga'ya benim kadar gıcık olmazssınız belki, sevenleri de çok çünkü, izlemesi sizin için daha zevkli olabilir, bu yüzden izleyip kendiniz karar verin derim.

 

 

_____________________________________

Kaynak: turkanime.net; anime-inceleme.com

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...