23 Haziran 2023 Cuma

Working!! + www.Working! (Wagnaria!!)


Tür: Hayattan Kesitler, Komedi, Romantik
 
Sezon 1
Bölüm: 13
Yıl: 2010
 
Sezon 2
Bölüm: 13
Yıl: 2011
 
Sezon 3
Bölüm: 13 + 1 Special
Yıl: 2015
 
Sezon 4 (www.Working!!)
Bölüm: 13
Yıl: 2016
 
 



Konusu:
Hikaye Japonya'nın kuzeyindeki bölgede, Hokkaido'daki Wagnaria isimli bir aile restoranında geçmektedir. 16 yaşındaki Takanashi Souta küçük ve sevimli şeylere çok düşkündür. Bir gün minyon bir kız aniden ona iş teklifinde bulunur. Onu çok küçük ve sevimli bulan Takanashi işi kabul eder ve Wagnaria'da yarı zamanlı olarak çalışmaya başlar. Sorun şudur ki Wagnaria'da bir tek aklı başında çalışan bulunmamaktadır. Souta bu aile restoranında tuhaf, eksantirink, neşeli, gizemli ve havalı iş arkadaşlarıyla beraber her gün yeni bir olayla karşılaşacaklardır.









  • www.Working!!
 
Higashida Daisuke, Higashizaka Lisesi'nde okuyan ciddi bir 9. sınıf öğrencisidir. Her şeye surat asan ailesine ve sıradan hayatının onu yormasına rağmen huzurlu yaşamından memnundur. Ancak bir gün babasının şirketi iflas eder ve Daisuke kendi harçlığını çıkarmak için çalışmak zorunda kalır. Ailesi ona yarı zamanlı bir işe girmesini söyler. Aslında çalışmayı hiç istemese de, her ne kadar derslerine odaklanmak istiyor olsa bile okula gidip gelmek için otobüs kartına para yüklemesi gerekir ve ayrıca telefon faturası da artık kendi bütçesine kalmıştır. Her gün okula bisikletle 15 km gitmemek için ve kişisel geçimini sağlamak adına yakınlardaki bir aile restoranında çalışmaya karar verir. 

 

 

Anime 3 sezondan oluşuyor, bir de www.Working!! diye farklı karakterlerden oluşan farklı bir sezon var.

Animelerin 95%'inde olduğu gibi burda da öğrenci karakterler görüyoruz, fakat normal okul animelerinden farklı olarak bu sefer öğrencileri okulda değil iş ortamında izliyoruz. Bu da bizlere yeni bir heyecan katıyor. Her biri birbirinden sıkıntılı, sıradışı, anormal olan karakterler bu animenin en güzel yanı diyebilirim. Animenin başarılı olduğu noktalardan birisi hepsinin kendine has bir eğlencesi olması. Ben karakterleri çok sevdim, hele Yachiyo ve Satou. Fakat şu Inami karakterine hafiften gıcık olduğumu belirtmek isterim. Böyle bir sorunu olmasını anlıyorum ama bazen çok fazla aşırıya kaçıyor, abartıyor da abartıyor ve bu da itici yapıyor benim gözümde onu. Bir yandan güldürse de beni zaman zaman rahatsız etti tavırları.

Komedi açısından da ben baya güldüm diyebilirim. Aslında başlarda her şey çok güzel, çok eğlenceli ama sürekli kendini tekrarlıyor bir zamandan sonra. Hikaye örgüsü hep aynı gidiyor, bir değişiklik yok, biraz sıkmaya başlayınca araya yeni karakterler giriyor ama o da 2 bölüm sarıyor en fazla. 3 sezon aynı espri üzerinden gitmektense farklı konular eklenseymiş çok daha iyi olurmuş. Bu kadar farklı ve renkli karaktere sahipken, konu ve ortam olarak birçok farklı olaylar gösterilebilecekken neden hep aynı olaylar üstünde durmuşlar anlamadım. Keşke bu karakterleri ve ortamı daha iyi kullanabilselermiş.

 

WWW. Working!! ise ilk 3 sezondan farklı olarak Wagnaria restoranı yepyeni personel kadrosu ile çıkıyor karşımıza. Bu seride ana karakterimiz “Higashida Daisuke” olarak değişiyor. Farklı bir ekip de olsa Wagnaria'nın olmazsa olmazlarından birbirinden sıradışı çalışanları burda da görüyoruz. Fakat ilk kadroya fazla alıştığımdan mıdır bilmem bu ekibe ben pek ısınamadım, aynı tadı vermedi bana. Zaten alışmaya bile vakit kalmadan bitiyor seri. Bilmiyorum, belki siz seversiniz.

 

Konu ve olay örgüsündeki eksikliklerine rağmen sırf karakterler için bile izlenmeyi hak ediyor bence.

 

 

_____________________________________

Kaynak: turkanime.net; animefantastica.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...