26 Haziran 2023 Pazartesi

Akatsuki no Yona


Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Fantastik, Romantik, Shoujo


Bölüm: 24 + 3 OVA + 1 bonus


Yıl: 2014 - 2015

 
 
Konusu:
Fantastik bir diyarda geçen anime, Hiryuu krallığında yediği önünde yemediği arkasında, el bebek gül bebek olarak yetişen prenses Yona’nın etrafında şekil alıyor.
Hiryuu Krallığı’nın tek prensesi olan Yona adındaki genç kız saf kalpli bir prensesdir. Babası Hiryuu krallığının imparatorudur. Çok küçükken annesi isyancılar tarafından öldürülünce onu babası büyütmüştür. Babası kral ise savaşlardan ve her türlü silahlardan nefret etmekle beraber barışçıl bir insandır. Bazı kesimler tarafından ise bu tutumu korkaklık olarak tanımlanmaktadır.
Yona, bir prensesin sahip olduğu rahat ve kaygısız bir hayat yaşamaktadır. Herhangi birinin sahip olamayacağı, en iyi giyim ve kozmetiğe, en güzel tatlılara, sevgi dolu bir imparator olan babaya ve yakışıklı kuzeni Soo-won’a sahiptir. Koruması ise Yona’nın çocukluktan beri arkadaşı olan Son Hak adındaki gençtir. Hak, biraz vurdumduymaz tavırları ve Yona’ya sataşmasının yanı sıra oldukça güçlü bir savaşçıdır. Yona'nın hayatta tek gayesi Soo-won'dur, ve nadir bulunan kırmızı saçlarından nefret ediyordur. Fakat neredeyse kusursuz olan dünyası bir gün paramparça olur. Hem Hiryuu Krallığı’nın hem de Yona’nın kaderi, Yona’nın 16. doğum gününde değişecektir. Prensesin doğum gününde babası, kralın tahtında gözü olan biri tarafından öldürülür. Yona olaya şahit olur ve kendisini kabus gibi bir olayın ortasında bulur. Yona’nın imdadına Hak yetişir ve ikisi beraber Hiryuu kalesinden kaçmayı başarır. İkili Hak’ın kabilesi olan Rüzgar Kabilesi’ne sığınır ve orada büyükbabaları Son Mundok ikiliye kahini bulmalarını tavsiye eder. Kahin ise onlara ilk kral Hiryuu ve dört ejderhanın efsanesini anlatır. Akabinde krallığın geleceği için Yona’ya ejderhaların gücüne sahip olan dört kişiyi bulması gerektiğini söyler. Kahin’in yardımcısı Yun’u da yanına alan Yona ve Hak, uzun yolculuklarının ilk ayağına böylece başlamış olur.

 

 

Akatsuki no Yona sık kullanılan bir hikayeye sahip ama işleniş bakımından çok iyi.

Anime ilk bölümden itibaren sizi kendisine bağlıyor. Karakterler hakkındaki şoku ilk bölümde tadıyorsunuz ve insanların güler yüzlerinin arkasında nasıl bir kişilik olduğuna dair düşünmeden edemiyorsunuz.

Son Hak ile Yona’nın diyalogları çok eğlenceli ve güldürüyor. Tabi seri bu kadarla sınırlı değil. Hiryuu kalesindeki kaçışlarından sonra Yona’ya bir vazife düşüyor ve Son Hak ile kendini tahmin edemediği bir maceranın içinde buluyorlar. Üç kişi ile başlayan yolculuğun giderek kalabalıklaşması, zaman zaman yaşanan eğlenceli anlar, karakterlerin sempatik oluşu animenin olumlu yönleri. Genel itibariyle animenin akıcı bir şekilde ilerlediğini rahatça söyleyebilirim.

Animede genel olarak uçuk karakterler olmasa da beyaz ejderhanın beyaz saçları, mavi ejderhanın mavi saçları vb. saç renkleri mevcut. Ayrıca animede Japon isimlerinden ziyade Çin ve Kore isimlerine benzer isimler daha ön planda. Elbette fantastik bir diyarda olduğumuzu yeniden belirtmek isterim.

Gelelim karakterlere. Hepsi hakkında tek tek bahsetmicem, sadece birkaç taneside değinmek istiyorum.

Her karakterin derin kişilikleri ve yaşadığı üzücü hikayeleri var. Ben sarı ejderhanın hikayesinden çok etkilendim. Onun hikayesinin OVA bölümlerde anlatılması doğru mu olmuş emin değilim, gerçek serinin içinde olmalıydı bence. Açıkçası sadece sarı ejderhanın hikayesi bütün serinin kendisinden daha ilgi çekici ve sürükleyiciydi benim için. Eğer OVAları izlememiş olsaydım daha sıkıcı bulurdum animeyi. Onun hikayesi daha bi güzel yapmış seriyi. Aslında o ejderha 4lüsünden en beğendiğim mavi ejderha oldu. Ama sarı ejderhanın hikayesi en etkilendiğim hikayeydi.

Ve tabii Son Hak. Yona’yı arkadaştan fazlası olarak görüyor. İçten içe Yona’yı seviyor fakat söyleyemiyor ama onun için ölmeye de her daim hazır. Aşırı iyi bir karakter, çok tatlı, kızların ideal erkek tipine cidden çok uyuyor. Düştük mü, düştük. Hatta bazı sahneleri geriye alıp tekrar tekrar izledim Hak bey yüzünden sksbsoshsosh Keşke gerçek olsa diyebileceğiniz türden bir karakter. Tam ideal tip. Uzun boylu, yakışıklı, güçlü, sevdiği için her şeyi yapacak bir tip, tsundere :D keşke benim olsa :D Her kızın Yona'nın yerinde olmak istediğine eminim ^^.

Fakat şunu söylemeliyim ki... Kişisel fikrim olarak ben bu Yona'yı sevemedim. Bana göre aptal, itici bir karakter. Ve abartı. Zorla güçlüymüş gibi, harika biriymiş gibi göstermeye çalışmışlar ama tamamen boş. Fıs. Bu Yona bildiğin ikinci Sakura bana göre. Bi halt yapamıyor ama merkezde hep. Herkes Yona'nın karakter gelişiminden etkilendiğinden bahsediyor ama ben pek bi gelişim göremedim açıkçası. Nefret etmiyorum, sadece ısınamadım o kadar, ve gelişiminin etkileyici olduğunu düşünmüyorum, çünkü pek bi gelişimini gözlemleyemedim ben. Ayrıca Hak'a da hiç uygun değil. Hak'a Yona'yı hiç yakıştıramadım. Olmamış o kız. Hak gibi bir beyin yanına o ne öyle. Shiplemedim, skipledim bunları zjsbspsbsksbsb Sorry not sorry. Yona'ya katlanmak zor oldu benim için. Sinir oldum biraz. Ama belki siz seversiniz.

Herneyse. Gelelim animenin finaline. Anime maalesef yarım bitiyor. Ne yazik ki hala 2. sezonu gelmiş değil, ve geleceği de belli değil. Yani basitçe animede tüm sezon boyunca Yona ve Hak ejderleri arayıp buluyor ve tahtı geri almak için kendilerine katılmalarını istiyorlar. Yapımcılar da sağolsun "E hadi tüm ejderleri bulup ikna ettiler, sezonu bitirelim." demişler ve ardından 2. Sezon hiçbir zaman gelmemiş. Her ne kadar animesi yıllar yıllar önce final vermiş olsa da mangası hala devam ediyormuş, ve duyduğuma göre baya heyecanlı gidiyormuş.

Akatsuki no Yona sevimli ve izlemesi zevkli bir anime. İzlerken içinizii kıpır kıpır yapan serilerden. Romantizmin, komedinin ve shounen öğelerin güzel harmanlandığı bir seri. Vakit ayırıp izlemeli miyim diye sorarsanız, bence kesinlikle izlemelisiniz. Sırf Hak için bile izlenir ^^. Daha sonra da mangasını okumanızı öneririm, çünkü 2. sezonun geleceği kesin değil. Ben henüz mangasını okumadım ama okumayı düşünüyorum. Okuyunca bu yazıyı güncellerim büyük ihtimalle.

 

Biraz eksik ve yarım bir anlatım olmuş olabilir ama elimden geldiği kadar spoiler vermeden anlatmaya çalıştım.

 

 

___________________________________________________________________________

Kaynak: turkanime.net; anime-inceleme.com; birkisaningunlugu.blogspot.com; anisekai.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

One Piece

  One Piece   (hala yayınlanmaya devam ediyor) - GÜNCELİM   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Süper Güçler, Dram, Fantastik, Shounen   Bölüm: ∞ ...